سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افزایش حقوق سربازان در سال 1403

از جمله مهمترین دغدغه های سربازان، حقوق ناچیز این افراد است که بر اساس شرایط سنی و ساعاتی که آنها در ارگان های نظامی سپری می کنند، انتقادات زیادی را به همراه داشته است.

طبق آخرین اخبار، در نهایت مصوبه سه برابر شدن حقوق سربازی در بودجه سال 1403، به تصویب رسیده و از سال آینده حداقل حقوق سربازان مجرد به میزان شصت درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با آخرین جزئیات افزایش حقوق سربازان در سال 1403 آشنا کنیم؛ در ادامه با ما مشاوره مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

افزایش حقوق سربازان در سال 1403

بر اساس طرح تصویب شده در مجلس، پایه حقوق سربازان مجرد سه و نیم میلیون تومان و حقوق سربازان متاهل 5 میلیون تومان معین شده که بعد از تایید ستاد کل نیروهای مسلح اجرایی خواهد شد.

همچنین مشمولان غایب و غیرغایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای 30 سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی نیز به صورت رایگان معاف از خدمت سربازی می شوند.

به این ترتیب تمامی سربازان وظیفه در سال 1402 شاهد افزایش حقوق سه برابری نسبت به سال گذشته خواهند بود؛ که این میزان بر حسب درجه و محل خدمت سرباز افزایش خواهد یافت.

حقوق سربازان

حداقل حقوق سربازان در سال 1403

بر اساس آخرین تغییرات، حداقل حقوق سربازان در مناطق غیر عملیاتی حداقل شصت درصد (60%)، حقوق سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی حداقل هفتاد و پنج درصد (75%) و حقوق سربازان متاهل، نود درصد (90%) حداقل دریافتی کارکنان نیروهای مسلح تعیین شده است.

بدین ترتیب شاهد افزایش حقوق سربازان در سال 1403 خواهیم بود و در سال 1402 حقوق هیچ سربازی کمتر از 3?350?000 میلیون تومان نخواهد بود.

لازم به ذکر است امسال نیز مانند سال های قبل، برای حقوق و مزایای سربازان که شامل هزینه سفر، فوق العاده، حق مأموریت، بدی آب و هوا و… است، ردیف اختصاصی در نظر گرفته نشده و فقط یک مبلغ به عنوان بودجه ستاد کل نیروهای مسلح و حقوق کارکنان مشخص شده است.لیست بیماری های قلبی معافیت پزشکی این مقاله مشاوران آویژه را حتما بخوانید: معافیت پزشکی بیماری های قلبی

حقوق سربازان متاهل در سال 1403

طبق این طرح حقوق سربازان متاهل نیز افزایش چشمگیری داشته است؛ بطوریکه میزان دریافتی این سربازان نود درصد حداقل دریافتی کارکنان نیروهای مسلح تعیین شده است.

بر این اساس می توان گفت حقوق سربازان متاهل در سال 1403 چیزی نزدیک به 5 میلیون تومان در نظر گرفته شده است، که این موضوع بعد از تایید ستاد کل نیروهای مسلح اجرایی خواهد شد.

لازم به ذکر است، حقوق ذکر شده ربطی به مدرک تحصیلی افراد نخواهد داشت و تاهل افراد به عنوان مبنا در نظر گرفته می شود.

خرید خدمت مشمولان غایب خارج از کشور

بر اساس آخرین مصوبات مجلس برای بودجه سال 1402، طرحی نیز برای خرید خدمت سربازی مشمولان غایب خارج از کشور در نظر گرفته شده که شرایط آن را در ادامه شرح می دهیم.

طبق این مصوبه مشمولان غایب خارج از کشور با پرداخت 15 هزار یورو، می‌توانند کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت کنند.

لازم به ذکر است شرط خرید خدمت در این طرح برخورداری مشمولان از حداقل 5 سال غیبت سربازی عنوان شده است.انوع معافیت کفالت پدر و 20 بیماری برای گرفتن کفالت پدر بیمار این مقاله مشاوران آویژه را حتما بخوانید: معافیت کفالت پدر

خرید خدمت مشمولان غایب خارج از کشور

سخنی از مشاوان آویژه

افزایش حقوق مشمولان نظام وظیفه در سال 1402 بعد از ماه ها بررسی در نهایت به تصویب مجلس رسید.

بر این اساس حقوق پایه سربازان مجرد در مناطق غیرعملیاتی 3.350.000 هزار تومان در نظر گرفته شده که این میزان بر اساس تاهل و عملیاتی بودن منطقه، به میزانی افزایش پیدا خواهد نمود.

همچنین مشمولان متاهل نیز بدون توجه به مدرک تحصیلی و محل خدمت آنها، از میانگین حقوق 5 میلیون تومانی در سال 1402 برخوردار خواهند شد.

در این مقاله به بررسی افزایش حقوق سربازان در سال 1402 پرداختیم. چنانچه سوال یا ابهامی در این زمینه و همچنین نیاز به دریافت مشاوره نظام وظیفه دارید، با مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید. مشاورین متخصص این مجموعه در کمترین زمان ممکن شما را راهنمایی کرده و به سوال هایتان پاسخ می دهند. از همراهی شما با آویژه سپاسگزاریم.

سوالات متداول

سوال علامتجزئیات افزایش حقوق سربازان در سال 1403 به چه شکل خواهد بود؟

بر اساس مصوبه مجلس حداقل حقوق سربازان مجرد در مناطق غیرعملیاتی، 3.350.000 میلیون تومان در نظر گرفته شده که این میزان بر اساس شرایط تاهل و درجه فرد افزایش خواهد یافت.

سوال علامتحقوق سربازان متاهل در سال 1403 چه تفاوتی با سال گذشته خواهد داشت؟

مشمولان متاهل بدون توجه به مدرک تحصیلی و محل خدمت، از میانگین حقوق 5 میلیون تومانی در سال 1402 برخوردار خواهند بود.

منبع: مرکز مشاوره آویژه// https://avije.org/