سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افزایش حقوق سربازان در سال 1403

حقوق سربازی در سال1403، نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته و این افزایش بر مبنای وضعیت تاهل و منطقه خدمت سربازان طبقه بندی می شود.

خبر خوش برای مشمولان خدمت سربازی در سال 1403، افزایش سه برابری حقوق پایه آنها نسبت به سال گذشته است، که در نهایت با تصویب مجلس در متن بودجه سال جاری اضافه شد.

با اجرای این طرح بیشترین حقوق در میان سربازان به افراد متاهل و سربازان حاضر در مناطق عملیاتی می شود، که در ادامه مطلب به جزئیات مربوط به آنها اشاره شده است. لطفا در ادامه مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

میزان افزایش حقوق سربازان در سال 1403

طبق آخرین اخبار، حقوق سربازان در سال 1403 افزایش قابل توجهی پیدا کرده و این میزان به ‌طور میانگین سه برابر پایه حقوق سربازان در سال 1402 خواهد بود.

به این صورت که حقوق سربازان مجردی که در مناطق غیر عملیاتی خدمت می کنند، معادل 60 درصد یک نیروی پایور بوده، سربازان مجردی که در مناطق عملیاتی خدمت می کنند، حقوقی معادل 75 درصد حقوق یک نیروی پایور دریافت خواهند کرد و در آخر دسته سربازان متاهل، معادل 90 درصد دریافتی یک نیروی پایور دریافتی حقوق خواهند داشت.لیست بیماری های قلبی معافیت پزشکی این مقاله مشاوران آویژه را حتما بخوانید: معافیت پزشکی بیماری های قلبی

میزان افزایش حقوق سربازان در سال 1401

پایه حقوق سربازی در سال 1403

نایب رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 از مصوبه این کمیسیون برای افزایش حقوق سربازان در سال آینده خبر داد که بر این اساس در بودجه سال 1402، حداقل حقوق سربازان مجرد چهار میلیون و 800 هزار تومان خواهد بود، که این میزان بر اساس درجه و عملیاتی بودن منطقه خدمت این افراد می تواند افزایش یابد. و همچنین هیچ سربازی کم تر از 4 میلیون و 800 هزار تومان دریافت نخواهد کرد،

افزایش حقوق سربازان متاهل در سال 1403

طی چند سال اخیر یکی از مهمترین دغدغه های سربازان متاهل برای اعزام به خدمت، پایین بودن حقوق آنها و عدم کفاف این میزان برای مدت دوره خدمت سربازی عنوان شده بود.

در سال گذشته میانگین حقوق سربازان متاهل فقط 5 میلیون  تومان بود؛ بر اساس بیانات نایب ریس کمسیون تلفیق بودجه این مبلغ در سال 1403 با افزایش قابل توجهی همراه خواهد بود و مشمولین متاهل 7 میلیون 200 هزار تومان در ماه دریافت خواهند کرد.انوع معافیت کفالت پدر و 20 بیماری برای گرفتن کفالت پدر بیمار این مقاله مشاوران آویژه را حتما بخوانید: معافیت کفالت پدر

لغو خرید سربازی، افزایش حقوق سربازان را منتفی می کند؟

لغو خرید سربازی، افزایش حقوق سربازان را منتفی می کند؟

یکی از سوالاتی که مشمولان سربازی در این باره می پرسند، تاثیر حذف قانون خرید خدمت سربازی بر حقوق سربازان در سال آینده است؛ چرا که شنیده می شود یکی از منابع تامین حقوق سربازان در سال جدید، درآمد حاصل از فروش سربازی در نظر گرفته شده بود.

در پاسخ به این پرسش باید اشاره کنیم، طبق گفته مسئولین امر، افزایش حقوق سربازان در سال آینده منتفی نشده و در صورت تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان، در سال 1402 اجرایی خواهد شد؛ چراکه حقوق سربازان از محل تبصره 7 بودجه تأمین شده و ربطی به موضوع خرید سربازی ندارد.

حقوق سربازان لیسانس در سال

طبق آخرین اخبار و بر اساس گفته های نایب ریس کمسیون بودجه، هیچ سربازی کمنر از 4 میلیون 800 هزار تومان دریافت نخواهد کرد و  این میزان دریافتی با در نظر گرفتن وضعیت تاهل، محل خدمت و میزان تحصیلات نیز قابل افزایش حواهد بود.

لازم به ذکر است امسال هم مانند سال های قبل، برای حقوق و مزایای سربازان که شامل هزینه سفر، فوق العاده، حق مأموریت، بدی آب و هوا و… است، ردیف اختصاصی در نظر گرفته نشده و فقط یک مبلغ به عنوان بودجه ستاد کل نیروهای مسلح و حقوق کارکنان در نظر گرفته شده است.

حقوق ماهیانه سربازان متاهل، 5 میلیون تومان خواهد بود!

سخنی از مشاوران آویژه

افزایش حقوق سربازان در سالیان اخیر، کانون بحث و جدل افراد زیادی بوده و همواره سوالات زیادی در این باره به گوش می رسد.

طبق آخرین اخبار، حقوق سربازان در سال 1402 افزایش زیادی داشته و هر سرباز حداقل 4.800.000 هزار تومان دریافتی خواهد داشت. لازم به ذکر است که این مقدار حقوق بر حسب منطقه خدمت و تاهل سرباز، می توانند متفاوت باشد.

در این مقاله بر آن بودیم که شما را از جزئیات افزایش حقوق سربازان در سال 1402 و تغییرات حقوق سربازان متاهل آگاه سازیم. چنانچه سوالی در این زمینه دارید می توانید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید و در صورت نیاز برای دریافت مشاوره نظام وظیفه، با کارشناسان مجرب ما در مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

سوال علامتافزایش حقوق سربازان در سال 1402 به چه صورتی خواهد بود؟

افزایش حقوق سربازان بر اساس مدرک، تاهل و محل خدمت آن ها انجام گرفته و پایه حقوق آنها 4.800.000 تومان در نظر گرفته خواهد شد.

سوال علامتحقوق سربازان متاهل در سال 1402 چه میزان خواهد بود؟

طبق آخرین اخبار، مشمولین متاهل 90 درصد معادل سقف دریافتی یک نیروی پایور را دریافت کرده و این مبلغ برای سال 1402، 7 میلیون و 200 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

منبع: مرکز مشاوره آویژه// https://avije.org/