سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قوانین امریه خدمت سربازی

امریه سربازی یکی از روش‌های کاربردی جالب برای گذراندن دوره خدمت سربازی است. در این روش فرد مشمول سربازی به جای گذراندن دوره سربازی در پادگان‌ها، خدمت خود را در سازمان‌هایی مانند: وزرات نیرو، قوه قضاییه، شهرداری و یا نهادهایی مانند آستان قدس رضوی و شرکت‌های دانش بنیان می‌گذراند. که در این مقاله بیشتر با امریه سربازی و قوانین و شرایط آن آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

شرایط و قوانین امریه سربازی

امریه سربازی در واقع همان خدمت سربازی است با این تفاوت که متقاضیان به جای خدمت در پادگان ها به خدمت در سازمان های دولتی کشور که مورد تایید نیرو های مسلح هستند موظف می شوند . طبق قانون مشمولین امریه سربازی باید در یکی ارگان های نظامی خدمت سربازی خود را سپری کنند . که ارتش ، سپاه و نیروی انتظامی شامل آن می باشند . براساس قوانین امریه سربازی و ضوابط خاص , ادارات دولتی هم می توانند از نیرو های وظیفه برای به کار گیری در ادارات خود استفاده کنند .

عضویت در خانواده ایثارگران و تأهل هر کدام جزو امتیازاتی محسوب می شود که می توان نسبت به دیگران به شما برتری دهد و توسط آن می توان امریه سربازی گرفت . مشمولین امریه سربازی بعد از گذراندن دوره دو ماه آموزشی خود را به سازمان مربوطه معرفی می کنند و با لباس شخصی و مثل یک کارمند عادی دوره خدمت خود رادر محل می گذرانند . در امریه سربازی به دلیل نیروی وظیفه بودن مشمولین امریه ، حقوق در همان حد و اندازه دیگر سربازان و کمی بیشتر پرداخت شود . طبق قوانین امریه سربازی ارگان های امریه گیر از طریق اطلاعیه ها و اعلامیه های رسمی نیروی امریه جذب می کنند . طبق قوانین امریه سربازی تمامی مراکز و سازمان های وابسته به نیرو های مسلح می بایست در تخصص مورد نیاز خود نیروی امریه جذب کنند .

بیشتر بخوانید: کارت پایان خدمت سپاه

لیست سازمان ها و ارگانهای امریه گیر خدمت سربازی

در لیست زیر به برخی از سازمان های امریه گیر اشاره شده است. برای آگاهی بیشتر در مورد هر سازمان بر روی لینک مربوطه در جدول لطفا کلیک کنید.

سازمان ها یا وزارتخانه امریه گیرسازمان ها یا وزارتخانه امریه گیر امریه وزارت نیروامریه سرباز معلم امریه نیروهای مسلحامریه وزارت نیروامریه سازمان انرژی اتمی امریه بنیاد شهید و امور ایثارگران امریه وزارت دفاع امریه وزارت بهداشت امریه شرکت های دانش بنیان امریه وزارت صنعت، معدن، تجارتامریه وزارت نفت و شرکت گازامریه جهاد کشاورزی امریه وزارت راه و شهرسازی امریه سازمان ملی استانداردامریه قوه قضاییه امریه اداره اوقافامریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امریه وزارت علوم و تحقیقات امریه سربازی اداره برق امریه سازمان بهزیستی امریه کمیته امداد امام خمینی امریه وزارت اقتصاد و دارایی امریه وزارت ورزش و جوانان امریه استانداری هاامریه نهاد ریاست جمهوری امریه سربازی شهرداری ها

اولویت های جذب سرباز امریه

افرادی که هریک از شرایط زیر را داشته باشند برای سازمان های مختلف در اولویت جذب نیروی سرباز امریه قرار می گیرند .

  • افرادی که متاهل می باشند .
  • افرادی که جز خانواده شهیدان ، جانبازان و ایثارگران می باشند .
  • افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی می باشند .
  • افرادی که سرپرست خانوار محسوب می شوند .
  • افرادی که معاف از رزم می باشند .

به این نکته توجه داشته باشید که برای تمامی ارگان های ارائه دهنده امریه سربازی این فاکتور ها حائز اهمیت می باشد ، اما جزء قوانین امریه سربازی نمی باشند و امکان پذیرش افرادی که هیچ یک از فاکتور های بالا را ندارند نیز وجود دارد ولی با اولویت جذب کمتر .

کلیات قوانین امریه سربازی

  • طبق قوانین امریه سربازی مشمولین امریه سربازی تنها 6 ماه از تاریخ فارغ التحصیلی فرصت دارد تا مدارک خود را به سازمان نظام وظیفه عمومی ارسال نماید .
  • از قوانین امریه سربازی تسویه حساب با دانشگاه و گرفتن یک نامه نامه تسویه حساب از دانشگاه که باید برای سازمان وظیفه عمومی فرستاده شود ، می باشد .
  • یکی دیگر از قوانین امریه سربازی این است که شما باید حداقل 3 ماه زود تر برگ سبز خود را که تاریخ اعزام آن مطابق با تاریخی است که آن اداره دولتی به شما اعلام کرده است به اداره دولتی و سازمان مذکور تحویل دهید . پس باید زمانی مدارک خود را به سازمان وظیفه عمومی بفرستید که بین زمانی که برگ سبز به دست شما میرسد و تا تاریخ اعزام شما 3 ماه فاصله باشد .
  • از دیگر قوانین امریه سربازی این است که مشمولین امریه سربازی باید دوره آموزشی خود را در پادگانهای نظامی طی کنند .

برای اطلاع کامل از قوانین امریه سربازی و شرایط امریه سربازی می توانید با مشاوران ما در مرکز آویژه دانش تماس حاصل نمایید .

مراحل اخذ امریه سربازی

  1. ابتدا مطمئن شوید شرایط 5 گانه (که در ادامه آمده است) را دارید . در غیر این صورت اگر شرایط را نداشتید به لیست سازمان های بدون شرایط مراجعه کنید .
  2. لیست ارگان های ارائه دهنده امریه سربازی را شناسایی کنید .سعی کنید با آنها در تماس باشید . شما می توانید آخرین اخبار و شرایط جذب امریه را در سایت های مربوط به هر ارگان رصد کنید .
  3. بصورت حضوری یا تلفنی ( ترجیحا حضوری ) به سازمانهای مربوطه مراجعه کنید . اگه تهران هستید به سازمان اصلی و اگر شهرستان ساکن می باشید به سازمان استان مراجعه نموده و از بخش کارگزینی یا نیروی انسانی اطلاعات مربوط به جذب امریه را طلب کنید و از تاریخ دقیق جذب نیرو های امریه مطلع شوید .
  4. اگر هنوز مدارک خود را برای سربازی تکمیل و به مراکز پلیس +10 تحویل نداده اید ، در زمانی مدارک خود را تحویل دهید که که با ماه اعلام شده برای جذب توسط سازمان متناسب باشد . البته طبق قوانین امریه سربازی در صورت لزوم امکان درخواست تعویق و تعجیل تاریخ اعزام هم وجود دارد .

جهت پرسش و پاسخ در زمینه نظام وظیفه و امریه سربازی می توانید با مشاوران ما در تماس باشید . مشاوران ما در مرکز آویژه دانش به شما کمک می کنند تا در راحترین راه و کمترین زمان ممکن امریه سربازی را در ارگان مورد نظر دریافت کنید .

شرایط 5 گانه اخذ امریه

تمامی سازمان ها شروط و قوانین امریه سربازی خاصی را برای جذب نیروی امریه دارند . داشتن حداقل یک شرط برای اولویت در جذب نیروی امریه کار را برای متقاضی ساده تر می کند .

  1. تاهل
  2. معافیت از رزم
  3. متقاضی تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشد .
  4. بستگان درجه یک خانواده ایثارگران (شهدا ، مفقود الاثر ، جانبازان و آزادگان ) .
  5. سازمان آموزش و پرورش ، سازمان محیط زیست و جهاد دانشگاهی از این امر مستثنی می باشند .

بیشتربخوانید: معافیت کفالت مادر

مدرک تحصیلی لازم برای امریه سربازی

طبق قوانین امریه سربازی بسته به نیاز سازمان مدارک دیپلم تا دکتری قابل پذیرش می باشد .برای مثال می توان به چند سازمان مختلف اشاره کرد :

  • در سازمان محیط زیست مدرک دیپلم هم مورد قبول می باشد .
  • در سازمان آموزش و پرورش مدرک فوق دیپلم و بالاتر لازم می باشد .
  • در سازمان بازرسی کل کشور مدرک کارشناسی و بالاتر مورد قبول است .

هر مدرک تحصیلی باید به سازمان مرتبط با رشته تحصیلی رجوع شود . مگر رشته های کامپیوتر و حسابداری که اکثر مراکز آنها را به عنوان نیروی امریه می پذیرند .شما می توانید برای آگاهی از تاثیر مدرک در سربازی با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

جمع بندی

اطلاعیه های امریه سربازی از سوی سازمان وظیفه عمومی کشور و بعد ارگان های امریه گیر اعلام میشود. که علاقه مندان عزیز برای دریافت امریه سربازی باید قوانین و شرایط لازم را دارا باشند، که دراین مقاله به آن اشاره کردیم، جهت کسب اطلاعات بیشتر دراین زمینه و دریافت مشاوره های تخصصی از طریق شماره زیر با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه در ارتباط باشید.

ما در کنار شما هستیم تا شما با خیالی آسوده‌تر در مسیر موفقیت گام بردارید.

سوالات متداول

آیا کسی که غیبت داشته باشد می‌تواند امریه سربازی دریافت کند؟

خیر، مشمولانی که غیبت داشته باشند، نمی‌تواند از امریه سربازی بهره‌مند شود.

آیا دریافت امریه سربازی از وزارتخانه یا سازمان به معنی استخدام آنها است؟

خیر، امریه نوعی از خدمت سربازی بوده که به عنوان سابقه کاری برای شما محسوب می‌شود و ممکن است به عنوان راه حل تسهیل کننده جهت جذب شما در آن سازمان مورد استفاده قرار گیرد، اما به معنی استخدام فرذد در آن سازمان یا وزارت خانه نیست.