سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با استعلام محل آموزشی سربازی + کدهای مراکز آموزشی ارتش، س

 

استعلام محل آموزشی سربازی

خدمت سربازی، پر از خاطرات ماندگار و تجربیات ارزشمند است. اما برای خلق این خاطرات، باید سفری را آغاز کرد. در این مقاله، به شما خواهیم گفت که چگونه محل آموزشی سربازی خود را پیدا کنید و اولین قدم را در این سفر بردارید.

تمامی پسران با ورود به سن 18 سالگی دغدغه رفتن به خدمت سربازی را دارند که پس از پست کردن دفترچه در تلاش هستند تا از آدرس محل مراجعه جهت اعزام مطلع شوند.

برخی از مشمولان به دلایل گوناگون مانند اشتغال به تحصیل، ابتلا به بیماری یا بر عهده داشتن سرپرستی اعضای خانواده و … از رفتن به خدمت سربازی معاف می شوند.

آن دسته از مشمولانی که شرایط دریافت معافیت را ندارند و درخواست اعزام به خدمت خود را ثبت نموده اند، به دنبال کسب اطلاع از استعلام محل آموزشی سربازی و نحوه اعزام به پادگان آموزشی می باشند.

به دلیل اهمیت آگاهی به موقع از زمان اعزام به خدمت سربازی مشاوره نظام وظیفه آویژه در این مقاله اطلاعات کاملی از چگونگی دریافت کد محل و زمان مشخص شدن محل آموزشی سربازی را در اختیار مشمولان قرار داده اند.

استعلام محل آموزشی خدمت سربازی

 خدمت سربازی مشمولان 21 ماه است که دو ماه آن به دوره آموزشی اختصاص می یابد. سربازان پس از پست کردن دفترچه خدمت موظف هستند تا در زمانی که به آنها اعلام می شود در پادگان مربوطه حضور پیدا کنند.

حال سوال اینجاست که چگونه تاریخ اعزام را بفهمیم؟

دریافت پاسخ این سوال برای مشمولان بسیار حائز اهمیت است چرا که در صورت عدم اطلاع از زمان اعزام به خدمت، نمی توانند در موعد مقرر، خود را به پادگان معرفی نموده و این عدم حضور به عنوان غیبت برای آنها ثبت خواهد شد.

دوره آموزشی خدمت سربازی بسیار مهم بوده و مشمولان برای آشنایی با محیط و فراگیری دانش مربوط به استفاده از ابزارهای نظامی و موارد دیگر ملزم هستند تا به مدت دو ماه در پادگان اعلام شده به آنها مشغول به خدمت شوند.

همه افراد به غیر از آن دسته مشمولانی که موفق به دریافت معافیت دائم سربازی شده اند، ملزم هستند تا دوره آموزشی خدمت را سپری نمایند.

 بنابراین افراد آماده اعزام به خدمت در مرحله اول می بایست استعلام محل آموزشی خود را دریافت نموده و در تاریخی که برای آنها تعیین گردیده، در پادگان حضور یابند.

نحوه دریافت کد و اعزام به پادگان آموزشی در ادامه برای شما بیان شده است با مطالعه آنها می توانید اطلاعات کاملی در این زمینه به دست بیاورید.

نحوه اعزام به پادگان آموزشی

قبل از هر اقدامی جهت دریافت کد محل خدمت آموزشی لازم است تا مشمولان دفترچه راهنمای اعزام به خدمت سربازی را از دفاتر پلیس + 10 دریافت نموده و به خوبی مطالعه نمایند.

افراد با توجه به مطالب مندرج در دفترچه نظام وظیفه و تکمیل فرم های مربوطه، نام نویسی خود را به عنوان سرباز آماده به خدمت انجام می دهند.

ارائه خدمات به مشمولان از جمله دریافت معافیت ها، گذر نامه، درخواست اعزام به خدمت، مجوز خروج از کشور و … در مراکز پلیس + 10 انجام می شود.

مشمولان با در دست داشتن مدارک لازم می توانند به این مراکز مراجعه نموده و درخواست خود را برای اعزام به خدمت سربازی ثبت نمایند.

 پس از اینکه مشمولان در سامانه نظام وظیفه ثبت نام نمودند، با گذشت مدت زمان 10 روز برگه سبز برای مشمولان ارسال خواهد شد که اطلاعات فردی، تاریخ محل اعزام و همچنین کد سخا در آن درج گردیده است.

مشمولان برای اینکه بفهمند چند روز قبل از اعزام، محل خدمت مشخص می شود با اطلاعات مندرج در برگه سبز و با استفاده از روش های زیر می توانند برگه سفید را دریافت نموده و از جزئیات محل خدمت خود مطلع شوند.

چگونه از محل خدمت آموزشی مطلع شویم؟

 مشمولان با انجام مراحل ثبت درخواست اعزام به خدمت خود، برگه سبز را که در آن اطلاعاتی مانند زمان اعزام به خدمت و کد سخادرج شده است، را تحویل می گیرند.

در این مرحله با استفاده از کد سخا که به آنها اعلام شده است، می توانند پیگیر محل خدمت خود شوند.

از جمله دغدغه و نگرانی های مهم مشمولان این است که در کدام یکی از مراکز آموزشی قرار است تا خدمت خود را سپری نمایند.

نگرانی هایی در مورد اینکه آیا محل خدمت آنها دور از خانواده هایشان است یا خیر؟ پادگانی که به عنوان محل خدمت مشمولان در نظر گرفته شده است، از چه شرایط نظامی برخوردار است؟

و سوالات دیگری که ذهن سربازان آماده به خدمت به آنها معطوف شده و برای دوری از این نگرانی ها به دنبال کسب اطلاع از زمان اعلام محل خدمت خود می باشند.

 به طور کلی 10 روز مانده به تاریخ اعزام مشمولان، با مراجعه حضوری به مراکز پلیس +10، وارد نمودن اطلاعات خود در سامانه سخا یا ارسال پیامک به شماره اعلام شده می توانند از محل خدمت خود مطلع شوند.

توضیحات بیشتر در مورد جزئیات روش های استعلام محل آموزشی سربازی در ادامه برای مشمولان بیان گردیده است.

پیگیری محل اعزام آموزشی سربازی با مراجعه حضوری

 برای دریافت اطلاعات کافی از محل آموزشی خدمت سربازی با این روش، مشمولان می بایست به مراکز پلیس + 10 مراجعه نموده و اطلاعات مورد نیاز را به مسئول مربوطه ارائه دهند.

لازم به ذکر است که دریافت برگ سفید و تعیین محل خدمت تنها برای دوران آموزشی می باشد و مشمولان پس از سپری نمودن این دوره با توجه به اینکه در کدام ارگان بوده اند، تقسیم بندی نهایی خواهد شد.

برای انجام سریعتر درخواست های مشمولان و معطل نشدن آنها در مراکز پلیس + 10 برخی از مراحل مربوط به خدمت سربازی به صورت غیر حضوری نیز انجام می پذیرد و مشمولان می توانند با روش هایی که در ادامه بیان می شود، از کد محل آموزشی خود استعلام بگیرند.

استعلام محل آموزشی سربازی با کد سخا

 کد 5 رقمی سخا یکی از اطلاعات ضروری می باشد که برای کسب اطلاع از محل خدمت آموزشی مشمولان بسیار ضروری است.

?? با ورد به سامانه سخا و انجام مراحل زیر در نهایت شما می توانید از محل خدمت سربازی خود مطلع شوید.

?? در مرورگر خود سایت سازمان نظام وظیفه را وارد نمایید.

?? پس از اینکه وارد سایت شدید با مشاهده درگاه خدمات الکترونیک بر روی آن کلیک نمایید.

?? صفحه ای پیش روی شما قرار می گیرد که باید اطلاعات فردی، کد سخا و کد ملی خود را در آن درج نمایید.

?? با وارد نمودن کد امنیتی و انتخاب گزینه ورود به پنل شخص خود وارد خواهید شد.

?? در منوی سمت راست گزینه ای با نام وظیفه عمومی قرار دارد که برای اطلاع از محل خدمت آموزشی خود می بایست آن را انتخاب نمایید.

?? گزینه های متفاوتی پیش روی شما قرار می گیرد که متناسب با نیاز خود می توانید یکی از آنها را انتخاب نمایید. آن دسته از مشمولانی که هدفشان اطلاع از محل خدمت می باشد، انتخاب آیکون استعلام به آنها کمک خواهد نمود.

?? با انجام این مراحل کد محل خدمت آموزشی به مشمولان اعلام می شود که با دریافت آن در تاریخ تعیین شده می بایست در محل خدمت حضور پیدا کنند.

مشاوره نظام وظیفه