سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیگیری محل اعزام به خدمت/ استعلام محل خدمت سربازی با کد ملی و کد

 

استعلام محل اعزام خدمت با کد سخا

با وجود روش‌های متنوع و در دسترس برای پیگیری محل خدمت سربازی، دیگر هیچ رازی در این زمینه وجود ندارد. در این مقاله، به معرفی و بررسی این روش‌ها می‌پردازیم تا مشمولان به طور کامل از جزئیات مربوط به محل خدمت خود آگاه شوند.

یکی از مواردی که برای پسران مشمول خدمت سربازی بسیار مهم می باشد اطلاع از محل خدمت خود است.

دلیل اهمیت پیگیری محل اعزام به خدمت سربازی برای مشمولان این است که آنها مایل هستند تا در نزدیک ترین پایگاه نظامی به شهر محل سکونت خود، دوران سربازیشان را سپری نمایند.

? پس از تقسیم بندی مشمولان توسط سازمان نظام وظیفه، مشمولان می توانند با پیگیری محل اعزام به خدمت، از منطقه ای که باید مشغول به خدمت شوند، مطلع شوند.

? مشمولان می بایست پیگیر زمان اعلام محل اعزام به خدمت نیز باشند تا پس از اطلاع به موقع از محل خدمت خود، اقدامات لازم را برای حضور در پادگان معرفی شده انجام دهند.

این سوال که چگونه بفهمیم کجا اعزام شده ایم؟ یکی از سوالات مهم مشمولان خدمت سربازی می باشد که مشاوره نظام وظیفه آویژه در این مقاله به بررسی جزئیات آن پرداخته است.

برای کسب اطلاع از پیگیری محل اعزام به خدمت و مسائل مربوط به آن مطالعه مقاله زیر را از دست ندهید.

مراحل پیگیری محل اعزام به خدمت سربازی

یکی از راه هایی که مشمولان سربازی برای پیگیری اخباری مانند پادگان محل خدمت می توانند از آن استفاده کنند، استفاده از کد سخا است.

برای این منظور افرادی که برگه سبز خود را دریافت کرده ولی اطلاعی از محل خدمت خود ندارند، میتوانند با استفاده کد 5 رقمی درج شده در برگه سبز خود که به آن اصطلاحا “کد سخا” گفته می شود، از اطلاعاتی نظیر تاریخ اعزام و محل خدمت خود مطلع شوند.

چنانچه به آشنایی با نحوه دریافت و استفاده از کد سخا برای اطلاع از محل خدمت سربازی مشمولان خدمت علاقه مند هستید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

قبل از انجام هر اقدامی برای استعلام از محل خدمت سربازی، مشمولان باید مراحلی را جهت دریافت کد سخا انجام دهند و پس از آن با استفاده از این کد می توانند اطلاعات لازم را برای اطلاع از محل خدمت سربازی به دست آورند.

تعیین کد سخا

اولین مرحله برای اعزام به خدمت مشمولان، دریافت دفترچه خدمت سربازی از دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی یا همان پلیس +10 می باشد

 با دریافت دفترچه نظام وظیفه، مشمولان می بایست آن را با دقت مطالعه نموده و پس از تکمیل قسمت های مربوطه برای نام نویسی به مراکز پلیس + 10 شهر سکونت خود مراجعه نمایند

 لازم است تا مشمولان مدارک لازم را همراه خود داشته و با ارائه آن به مسئولان، درخواست خود را در سامانه ثبت نمایند.

 پس از اینکه مشخصات مشمولان در سیستم ثبت گردید و مراحل درخواست اعزام مشمولان انجام شد، با پست دفترچه، برگه سبز سربازی به مشمولان داده خواهد شد.

 برگه معرفی نامه ای که ارسال می گردد داوطلبان را از زمان اعزام به خدمت سربازی و کدهای مراکز آموزشی سربازی مطلع می کند.

 همچنین برگه ارسال شده برای مشمولان شامل کد سخا آنها می باشد که افراد آماده به خدمت می توانند با استفاده از این کد از وضعیت خدمت سربازی و محل خدمت خود در مراحل بعدی استعلام بگیرند.

زمان اعلام اعزام محل خدمت سربازی

مشمولان پس از ثبت درخواست اعزام به خدمت و دریافت برگه سبز از تاریخ مشخصی که باید خود را به یگان نظامی معرفی نمایند، مطلع می شوند.

 اما در این مرحله مشمولان از محلی که باید در آن خدمت سربازی خود را انجام دهند اطلاع کافی به دست نخواهند آورد و می بایست ده روز قبل از تاریخ اعزام، از وضعیت محل خدمت خود استعلام گرفته و برگه سفید سربازی را که اطلاعات محل خدمت در آن درج شده است را دریافت کنند.

 مشمولان پس از پست کردن دفترچه و ثبت درخواست اعزام به خدمت سربازی، با دریافت کارت سبز خود یا استعلام محل خدمت به روش غیر حضوری از محل اعزام آموزشی خود مطلع می گردند.

 پس از اینکه مشمولان دوره آموزشی خود را سپری نمودند با توجه به ارگانی که دوره آموزشی خود را در آن گذرانیده اند، تقسیم بندی می شوند.

?? مثلا سربازانی که آموزشی آنها در نیروی انتظامی است، در یکی از یگان های این ارگان مشغول به خدمت می شوند و دوران سربازی خود را به پایان می رسانند.

زیرا تقسیم بندی و اعزام سرباز یکی از وظایف ارگانی است که مشمولان دوران آموزشی خود را در آن سپری نموده اند.

?در این میان تقسیم بندی سربازان متاهل با امتیازاتی همراه است و برای آنها بومی گزینی در نظر گرفته خواهد شد به اینصورت که یگان خدمتی آنها در محدوده نزدیک به منطقه زندگیشان می باشد.

?? کلیه مشمولان برای اطلاع از محل خدمت خود می توانند به روش هایی که در ادامه بیان می شود، برای استعلام محل خدمت آموزشی خود اقدام نمایند.

روش های پیگیری محل اعزام به خدمت

با کمک سایت سازمان نظام وظیفه و راه اندازی سامانه سخا، مشمولان به راحتی می توانند اقدامات مربوط به خدمت سربازی خود از جمله دریافت معافیت تحصیلی، استعلام از محل خدمت و موارد مختلف مربوط به خدمت سربازی را بدون حضور در مراکز پلیس +10 انجام دهند.

مشمولان می توانند برای انجام امور مربوط به خدمت سربازی خود به صورت غیر حضوری و در مدت زمان کم به سایت خدمات الکترونیک نظام وظیفه مراجعه نمایند.

از جمله امکانات که سامانه سخا در اختیار مشمولان قرار می دهد می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • دریافت معافیت تحصیلی
  • اطلاع از شرایط خروج از کشور مشمولان
  • چگونگی دریافت کارت پایان خدمت و شرایط آن

امکانات دیگر از جمله اطلاع رسانی ها در رابطه با شرایط معافیت، مدت خدمت سربازی ، و .. که با مراجعه به sakha.epolice.irدر اختیار مشمولان قرار داده می شوند.

?? از جمله مواردی که مشمولان می توانند با مراجعه به سایت نظام وظیفه در مورد آن اطلاعات کافی و به روز به دست بیاورند، محل اعزام سربازی می باشد که در ادامه به توضیحات کاملی در مورد آن می پردازیم.

پیگیری محل اعزام به خدمت سربازی از طریق کد سخا

تمامی مشمولان نظام وظیفه می بایست کد 5 رقمی سخا را دریافت کرده باشند تا با کمک آن بتوانند به سایت نظام وظیفه وارد شده و به صورت غیر حضوری به انجام امور مربوط به خدمت سربازی خود بپردازند.

همانطور که می دانید کد سخا از طریق مراجعه حضوری به مراکز پلیس+ 10 و یا به روش ثبت نام در سامانه سخا قابل دریافت است.

مشمولان آماده به خدمت سربازی می توانند با کد سخا که برای آنها در نظر گرفته شده است، وارد سامانه سخا شده و پس از ورود به بخش وظیفه عمومی، از محل خدمت خود استعلام بگیرند.

جزئیات مراحل استعلام محل خدمت سربازی از طریق کد سخا در ادامه شرح داده می شود.

 اولین گام برای استعلام محل خدمت سربازی این است که مشمولان در مرورگر خود نام سایت نظام وظیفه را درج نمایند.

 

 با ورود به سایت نام برده درگاه خدمات الکترونیک برای شما نمایش داده می شود.

 

در این مرحله لازم است تا مشمولان اطلاعات شخصی خود که شامل کد ملی و کد سخا می باشد را وارد فیلد های مربوط به خود نمایند.

 

 با درج کد امنیتی که در اختیارتان قرار داده شده است و انتخاب گزینه ورود، شما می توانید وارد سایت شوید.

 

از منوی سمت راست روی گزینه وظیفه عمومی کلیک نمایید.

 

?? از جمله امکانات این بخش استعلام می باشد که آیکون های متفاوتی خواهد داشت که بنابر نیاز خود می توانید، استعلام محل خدمت را انتخاب نمایید.

?? مشمولانی که قصد دارند از محل اعزام به خدمت خود مطلع شوند در این مرحله کار آنها به پایان رسیده است و با دریافت کد های محل اعزام به خدمت می بایست در تاریخ تعیین شده در پادگان خود حضور پیدا کنند.

با استفاده کد سخا مشمولان نظام وظیفه میتوانند از اخبار اعزام به خدمت خود مطلع شوند.

استعلام محل خدمت سربازی از طریق ارسال پیامک

بسیاری از مشمولان خدمت سربازی برای انجام امور مربوط به خدمت خود به مراکز پلیس+ 10 مراجعه می کنند.

تمدید خدمت سربازی، اقدامات مربوط به خروج از کشور مشمولان، ارائه مدارک و ثبت معافیت ها و … از جمله مواردی است که با حضور فیزیکی مشمولان در مراکز مربوط به سازمان نظام وظیفه انجام می پذیرد

از این رو به دلیل رفت و آمد مشمولان و افزایش حجم کاری مراکز پلیس + 10 برخی از استعلامات در سامانه سخا قابل دریافت می باشد.

ممکن است برخی از افراد به دلیل سرعت کم اینترنت و یا قطع شدن سامانه نظام وظیفه نتوانند از کد محل اعزام به خدمت خود مطلع شوند.

از این رو سامانه پیامکی به شماره 110206010 در اختیار مشمولانی که آماده به خدمت هستند قرار داده شده است تا با کمک آن از محل خدمت خود مطلع شوند.

مراحل اطلاع از محل خدمت سربازی توسط ارسال پیامک به شرح زیر می باشد.

??ارسال پیامک حاوی علامت ؟ به شماره پیامکی 110206010

??وارد نمودن کد ملی یا کد سخا

??با وارد نمودن عدد یک، مشمولان از آخرین وضعیت خود مطلع خواهند شد

مقاله دیگری در مورد نحوه استعلام محل آموزشی سربازی و کدهای مراکز آموزشی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در خدمت سربازی نگارش شده است که مشمولان می توانند با مراجعه به آن از جزئیات نحوه دریافت استعلام محل آموزشی مطلع شوند.

کد های مراکز آموزشی نظام وظیفه

پس از اینکه مشمولان به روش هایی که بیان شد استعلام محل خدمت خود را دریافت نمودند، کد محل خدمت بدون ذکر نام پادگان یا نشانی، به آنها اعلام می شود.

برخی از مشمولان از کد هایی که مختص به یگان های نظامی می باشد اطلاع کافی ندارند، اینکه این کد نگارش بهتر به همین دلیل در ادامه به بررسی کد محل خدمت آموزشی مشمولان می پردازیم

کد هایی که به مشمولان اعلام می شود بیانگر این است که آنها در کدام مرکز آموزشی مشغول به خدمت خواهند شد.

کد های مراکز آموزشی نظام وظیفه به تفکیک ارگان نظامی در جداول زیر درج گردیده است برای کسب اطلاع از کد محل آموزشی خدمت آنها را مطالعه نمایید.

مشاوره نظام وظیفه