سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اطلاع از مراحل استخدام شرکت سایپا در 1403 (شرایط سنی، مراحل)

 

استخدام شرکت سایپا

صنعت خودرو، عرصه‌ای جذاب و پویا برای مهندسین با استعداد و خلاق است. شرکت سایپا با دارا بودن بخش‌های مختلف مهندسی، از جمله مهندسی مکانیک، برق، الکترونیک، مواد و کامپیوتر، فرصتی بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به این رشته‌ها فراهم می‌کند. اگر شما نیز از جمله این افراد هستید، خواندن این مقاله درباره مراحل استخدام سایپا در 1403 را از دست ندهید.

شرکت سایپا یکی از بزرگترین و موفق‌ترین شرکت‌های خودرو سازی ایران است که متقاضیان زیادی برای استخدام دارد. این شرکت چیزی در حدود40 هزار پرسنل در موقعیت‌های شغلی مختلف دارد و از این نظر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعتی و خودرو سازی کشور است.

شرکت خودرو سازی سایپا در سال‌های گذشته عموما از طریق برگزاری آزمون استخدامی نیروی انسانی مورد نیاز خود را جذب می‌کند.

علاوه‌بر آن مدتی است که بخش‌های مختلف شرکت سایپا برای تامین نیروی مورد نیاز خود به‌صورت جداگانه به انتشار آگهی استخدام، فراخوان جذب نیرو و همین‌طور انجام مصاحبه حضوری اقدام می‌کنند.

از آنجایی‌که علاقه‌مندان بسیاری از شرایط و نحوه ثبت نام و مراحل استخدام شرکت سایپا اطلاعات کافی ندارند و نمی‌دانند برای استخدام این شرکت چه مراحلی را باید طی کنند، ما تصمیم گرفتیم در این مطلب به استخدام شرکت سایپا و اطلاعاتی که نیاز دارید بپردازیم.

شما می‌توانید در این مطلب زمان‌بندی استخدام این شرکت، مدارک و شرایط عمومی و اختصاصی مورد نیاز، فرصت‌های شغلی این شرکت، نحوه ثبت ‌نام و ارسال رزومه و درکل تمام اطلاعات مورد نیازتان را مطالعه کنید.

زمان استخدام شرکت سایپا

به‌طور کلی استخدام شرکت سایپا بر اساس نیاز واحد‌های مختلف شرکت به نیرو صورت می‌گیرد.

به‌همین دلیل زمان دقیق استخدام این شرکت مشخص نیست. در واقع هر زمان یکی از بخش‌های شرکت سایپا به نیروی جدید نیاز داشته باشد، واحد منابع انسانی شرکت برای موقعیت شغلی مورد نظر شروع به جذب نیرو می‌کند.

جذب نیروی مورد نیاز و استخدام افراد واجد شرایط از طریق آزمون استخدامی شرکت سایپا و یا انتشار آگهی استخدام در سایت رسمی شرکت یا سایت‌های کاریابی می‌باشد.

بنابراین متقاضیان باید منتظر انتشار آگهی استخدام این شرکت در استان مورد نظر خود باشند.

پس‌از انتشار این آگهی، افراد واجد شرایط باید مدارک موردنیاز را در تاریخ اعلام‌شده از طریق سایت رسمی شرکت سایپا به آدرس saipacorp.com ارسال کرده و ثبت نام خود را کامل کنند.

بنابراین درصورتی‌که علاقه‌مند به شروع فعالیت در شرکت سایپا هستید، باید منتظر انتشار آگهی‌های استخدام یا اطلاعیه برگزاری آزمون استخدامی 1403 این شرکت در استان محل زندگی خود باشید.

استخدام شرکت سایپا به شکل قراردادی و بر اساس قوانین وزارت کار است. درصورت پذیرفته‌شدن برای استخدام شرکت سایپا، وارد مراحل تکمیل پرونده پرسنلی و بستن قرارداد با این شرکت خواهید شد.

پس‌از انعقاد قرارداد، کارت شناسایی و نامه آغاز به‌کار برای شما صادر می‌شود و فعالیت شما در شرکت سایپا آغاز می‌شود.

دفترچه استخدام شرکت سایپا

شرکت سایپا برای هر دوره آزمون ورودی یک دفترچه راهنما منتشر می‌کند که حاوی اطلاعات کاملی درباره شرایط و نحوه برگزاری آزمون است.

این دفترچه پیش‌از برگزاری آزمون منتشر می‌شود و همانطورکه گفتیم تمام اطلاعات لازم را برای آگاهی متقاضیان دربر می‌گیرد.

پونزدفترچه استخدام شرکت سایپا شامل موارد زیر است:

  • تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون
  • مدارک مورد نیاز برای ثبت نام
  • لیست مشاغل و زمان ثبت نام و برگزاری آزمون
  • شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان برای ثبت نام در آزمون استخدام شرکت سایپا
  • مراحل آزمون و جزئیات برگزاری آن
  • رشته‌ها و فرصت‌های شغلی مورد نیاز شرکت به‌همراه جداول شغل محل‌های مورد نیاز برای ثبت نام
  • اطلاعات مربوط به اعلام نتایج و سایر موارد و تذکرات لازم

دریافت این دفترچه و فرم استخدام شرکت سایپا به‌صورت اینترنتی است و مطالعه و ارزیابی آن قبل از اقدام برای ثبت ‌نام و شرکت در آزمون برای تمام متقاضیان ضروری است.

برای دریافت این دفترچه نیز همان‌طور که گفتیم باید منتظر انتشار فراخوان استخدام شرکت سایپا در سال جدید باشید.

دفترچه راهنمای استخدام شرکت سایپا از سامانه اینترنتی ثبت ‌نام قابل دریافت است و توصیه می‌شود داوطلبان قبل از تکمیل فرم ثبت ‌نام کلیه شرایط مندرج در دفترچه را به‌دقت مطالعه و رعایت کنند.

به‌علاوه علاقه‌مندان استخدام در این شرکت می‌توانند از طریق ارسال رزومه برای آگهی‌های استخدام شرکت سایپا که در سایت‌های کاریابی درج می‌شوند نیز شانس خود را امتحان کنند.

فرصت‌های شغلی شرکت سایپا

همان‌طورکه گفتیم، فرصت‌های شغلی شرکت سایپا در هر دوره از آزمون استخدامی بر اساس نیاز سازمان به نیروی متخصص مشخص می‌شود.

به همین دلیل است که این فرصت‌های شغلی ممکن است در هر دوره از آزمون و برای واحدهای مختلف شرکت سایپا در مراکز استان‌ها متفاوت باشد.

در جدول زیر می‌توانید برخی از فرصت‌های شغلی شرکت سایپا و شرایط آن‌ها را براساس آخرین دوره استخدام این شرکت مشاهده کنید.

برای اطلاع از فرصت‌های شغلی 1403 به دفترچه راهنمای همین آزمون که در آینده منتشر می‌شود مراجعه کنید.

پونزآخرین فرصت‌های شغلی شرکت سایپا

فرصت‌ شغلی شرکت سایپا در سمت انباردار آقا
  • این فرصت شغلی حضوری و نیمه وقت است
  • برای این فرصت شغلی مقطع تحصیلی و سابقه مهم نیست
  • پرداخت حقوق به‌صورت توافقی است
فرصت‌های شغلی شرکت سایپا در سمت حسابدار و کمک حسابدار این فرصت شغلی حضوری و تمام وقت است (ساعت کاری از 9 الی 18) این موقعیت شغلی به‌حداقل یک سال سابقه کار مرتبط نیاز دارد پرداخت حقوق به‌صورت توافقی است
فرصت شغلی شرکت سایپا در سمت برق‌کار خودرو و نیروی اپشن کار آقا این فرصت شغلی حضوری و نیمه وقت است مقطع تحصیلی و سابقه کار متقاضی برای این موقعیت شغلی اهمیتی ندارند پرداخت حقوق به‌صورت توافقی است
فرصت شغلی شرکت سایپا برای موقعیت حسابدار حرفه‌ای آقا این فرصت شغلی حضوری و نیمه وقت است مقطع تحصیلی و سوابق مرتبط کاری برای این موقعیت شغلی اهمیتی ندارد پرداخت حقوق به‌صورت توافقی است

ارسال رزومه کاری شرکت سایپا

برای ارسال رزومه کاری به شرکت سایپا، وارد سایت رسمی این شرکت به آدرس saipacorp.com شوید.

در بخش انتهایی صفحه‌ اول سایت قسمت مربوط به منوها را پیدا کنید. در ستون مربوط به کار و اشتغال همان‌طورکه در تصویر مشاهده می‌کنید، روی گزینه ارسال رزومه کاری کلیک کنید.

از این طریق می‌توانید به‌سادگی رزومه کاری مورد نظر و فرم درخواست استخدام خود را ارسال کنید.

نحوه ثبت نام استخدام شرکت سایپا

متقاضیان ثبت نام استخدام شرکت سایپا با توجه به نحوه ثبت نام در دوره‌های گذشته باید از طریق سامانه استخدامی شرکت سایپا اقدام کنند.

شرکت سایپا عموما از دو طریق اقدام به جذب نیرو می‌کند. نوع اول انتشار آگهی‌های استخدامی در سایت رسمی شرکت و سایت‌های کاریابی و مصاحبه حضوری واحد منابع انسانی شرکت با متقاضیان واجد شرایط است.

نوع دوم برگزاری آزمون استخدامی شرکت سایپا است. به‌طور معمول روند استخدام متقاضیان به این شکل است که شرکت با انتشار فراخوان در سایت رسمی خود برای تامین نیروی مورد نظر واحدهای مختلف اقدام به برگزاری آزمون استخدامی می‌کند.

متقاضیان واجد شرایط باید با مشاهده این فراخوان در زمان تعیین‌شده به سایت مورد نظر مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

متقاضی استخدام شرکت سایپا پس‌از ثبت نام در زمان تعیین‌شده کارت ورود به جلسه خود را تحویل گرفته و در آزمون استخدامی شرکت می کند.

همان‌طور که گفتیم، اطلاعیه‌ی برگزاری آزمون استخدامی 1403 هنوز اعلام نشده است. اما فرم استخدام سایپا عموما در سایت استخدام این شرکت به آدرس saipacorp.com در دسترس و فعال است.

پونزدر ادامه می‌توانید راهنمای گام‌به‌گام نحوه ثبت نام استخدام شرکت سایپا را مشاهده کنید:

  • مرحله اول: در مرورگر کامپیوتر خود آدرس سامانه ارسال رزومه کاری سایپا (saipacorp.com) را جست‌و‌جو کرده و وارد شوید.
  • مرحله دوم: در صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید، اطلاعات خواسته شده را بادقت تکمیل کرده و مدارک لازم را بارگذاری کنید.
  • مرحله سوم: قسمت مربوط به تعهد پایان فرم استخدام سایپا را امضا کرده و صحت مدارکی که ارائه دادید را تایید کنید.

پس‌از اتمام مراحل ثبت نام باید منتظر اطلاع‌رسانی‌های بعدی باشید. به‌دلیل تقاضای بالای استخدام و تعداد زیاد شرکت کنندگان ممکن است اطلاع رسانی بعدی شرکت از یک تا چندماه طول بکشد.

مراحل استخدام شرکت سایپا

چهار مرحله برای پذیرش کسانی‌که فرم درخواست استخدام شرکت سایپا را تکمیل و ارسال می‌کنند وجود دارد.

پونز در ادامه این مراحل را مشاهده ‌می‌کنید:

  • دریافت رزومه و تشکیل بانک اطلاعاتی از متقاضیان واجد شرایط استخدام: در این مرحله فرم درخواست استخدام متقاضیان دریافت و در بانک اطلاعاتی شرکت ( موسوم به بانک اطلاعاتی رزومه‌ها ) ثبت می‌شود تا در صورت نیاز سازمان به جذب نیرو بررسی شوند.
  • مرحله ارزیابی شرایط احراز موقعیت‌های شغلی نیازمند نیرو و انتخاب متقاضیان واجد شرایط: در صورت نیاز واحدهای مختلف شرکت سایپا به جذب نیرو، رزومه‌های ارسالی با توجه به شرایط اختصاصی احراز آن مشاغل بررسی می‌شوند.
  • مرحله برگزاری مصاحبه: در این مرحله از طریق برگزاری مصاحبه شفاهی و ارزیابی متقاضیان و همچنین از طریق برگزاری آزمون‌های استخدامی، متقاضیان واجد شرایط توسط مدیریت منابع انسانی انتخاب می‌شوند.
  • مرحله نهایی یا مرحله استخدام و انعقاد قرارداد: پس‌از اخذ پذیرش و موفقیت در مصاحبه‌های عمومی و تخصصی نوبت به سایر مراحل استخدام شرکت سایپا مانند تشکیل پرونده، بستن قرارداد، ارجاع به واحد کارگزینی و سایر مراحل است.