سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای جامع نحوه درخواست صدور المثنی کارت پایان خدمت + تعرفه و

 

مراحل صدور کارت پایان خدمت المثنی

کارت پایان خدمت، یکی از مهم‌ترین مدارک هویتی برای آقایان ایرانی است که در بسیاری از مواقع به آن نیاز دارند. اما اگر این کارت گم یا مخدوش شود، می‌تواند دردسرهای زیادی به همراه داشته باشد. در این مقاله، به شما خواهیم گفت که چگونه به آسانی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای دریافت کارت المثنی اقدام کنید تا کارت المثنی، همراه همیشگی شما در انجام امور مختلف باشد.

چگونه کارت پایان خدمت المثنی بگیریم؟

کارت پایان خدمت المثنی زمانی صادر می شود که کارت پایان خدمت (یا کارت معافیت) گم و یا مخدوش شده باشد.

?? با توجه به الزام آور بودن ارائه این مدرک در بسیاری از مراحل اداری و دولتی برای آقایان، لازم است بدانیم که در صورت نیاز چگونه می توان کارت پایان خدمت المثنی را دریافت کرد.

?? در این مقاله مرکز مشاوره آویژه می خواهیم مراحل مختلف صدور کارت پایان خدمت المثنی از نحوه درخواست تا زمان دریافت کارت را مورد بررسی قرار دهیم و شرایط مختلف آن را عنوان کنیم.

از این رو در ادامه به مواردی مانند نحوه درخواست صدور المثنی کارت پایان خدمت، زمان صدور، مدارک لازم و برخی زوایای پنهان این مسیر خواهیم پرداخت. به طور مثال خواهیم گفت که آیا چاپ اعلان مفقودی کارت پایان خدمت سربازی در روزنامه های کثیر الانتشار ضرورت دارد یا خیر؟

مراحل صدور کارت پایان خدمت المثنی

کارت پایان خدمت المثنی تنها به صورت حضوری و با مراجعه به دفاتر خدمات پلیس +10 امکان پذیر است.

?? بنابراین امکان ارائه درخواست به صورت اینترنتی و یا پیگیری درخواست به شکل غیر حضوری عملا وجود ندارد.

البته این مسئله را در نظر داشته باشید که شما تنها باید به دفتر پلیس +10 مراجعه کرده و نیازی به حضور در ارگان یا اداره دیگری نیست. بنابراین می توان گفت که تمام مراحل صدور کارت پایان خدمت المثنی می تواند طی نصف روز کاری در یک دفتر پلیس +10 به اتمام برسد.

مراحل دریافت کارت پایان خدمت المثنی بعد از حضور در یکی از دفاتر خدمات پلیس +10 عبارت است از:

?? ارائه مدارک لازم و اعتبار سنجی آن توسط متصدی امر پلیس 10+

?? پرداخت هزینه کارت پایان خدمت المثنی و تعرفه های مشخص شده

?? تکمیل فرم درخواست صدور کارت پایان خدمت المثنی و ارائه آن

بعد از گذراندن این مراحل و ثبت تمامی اطلاعات و مدارک ارائه شده توسط متصدی، کد رهگیری به شما تعلق می گیرد. این کد رهگیری نشان می دهد که مسیر درخواست برای صدور مجدد کارت پایان خدمت المثنی به درستی به پایان رسیده و شما می توانید به واسطه این کد نسبت به پیگیری کارت پایان خدمت المثنی خود اقدام کنید.

مدارک لازم برای کارت پایان خدمت المثنی

نکته دیگری که در خصوص کارت پایان خدمت المثنی و نحوه صدور آن اهمیت دارد بدانیم است که چه مدارکی را باید به پلیس +10 ارائه کنیم. به طور کلی این مدارک عبارتند از:

مدرک مورد نیاز توضیحات

شناسنامه

اصل مدرک

عکس دار

کارت ملی

اصل مدرک

کسانی که هنوز کارت ملی جدید خود را دریافت نکرده اند می توانند گواهی و کد رهگیری مربوط به صدور کارت ملی هوشمند خود را ارائه کنند.

آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی اتمام تحصیل

اصل مدرک

کپی مدرک

کارت پایان خدمت مفقود شده

کپی یا تصویر (در صورت وجود)

کارت پایان خدمت مخدوش شده

در صورت وجود

مدارک مربوط به معافیت

در صورت وجود

وکالت نامه

در صورتی که متقاضی به عنوان وکیل دارنده کارت وارد عمل شده باشد.

توجه داشته باشید که ارائه تصویر یا لاشه کارت پایان خدمت گرچه ضرورت قانونی ندارد اما می تواند باعث تسریع روند صدور مجدد کارت المثنی شود. از این رو در صورتی که هر کدام از این مدارک را داشته باشید بهتر است آن را ارائه کنید.

?? همچنین توجه داشته باشید که اصل مدارک گرفته شده بعد از احراز هویت و گذراندن مراحل ثبت درخواست به متقاضی بازگردانده می شود.

موضوع بسیار مهم دیگری که در این بین وجود دارد و باید به آن توجه داشته باشید این است که کارکنان و بازنشستگان نیروی های مسلح (ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و …) می توانند با مراجعه به آخرین یگان خدمتی همین مسیر را طی کنند.

?? در کلام ساده تر این گروه از افراد می توانند از دو طریق نسبت به صدور کارت پایان خدمت المثنی اقدام کنند:

1- مراجعه به پلیس +10

2- مراجعه به آخرین یگان خدمتی

این مقاله را حتما بخوانید: انواع وثیقه خروج از کشور

گرفتن المثنی کارت پایان خدمت برای افراد مقیم خارج از کشور

کارت پایان خدمت یکی از مهم ترین مدارک برای مجوز خروج از کشور محسوب می شود. از این رو مفقود یا مخدوش شدن این کارت می تواند تبعاتی مانند ممنوع الخروجی را به همراه داشته باشد.

بنابراین ایرانی های خارج از کشور در صورت گم کردن این کارت با بازگشت به ایران امکان خروج را نخواهند داشت.

حال سوالی که وجود دارد این است که ایرانی های مقیم خارج از کشور چگونه می توانند نسبت به دریافت المثنی کارت پایان خدمت اقدام کنند. قانون برای این افراد دو حالت پیش بینی کرده است:

?? افراد مقیم خارج از کشور با تعیین وکیل در ایران می توانند نسبت به صدور و دریافت مجدد کارت پایان خدمت المثنی اقدام کنند. در این صورت وکیل علاوه بر مدارک ذکر شده باید اصل و کپی وکالت نامه خود را در زمان مراجعه به پلیس +10 ارائه کند.

برای این کار لازم است فرد به سفارت ایران در کشور محل اقامت مراجعه کند که با تایید فرم تعهد توسط سفارت، وکیل برای دریافت کارت پایان خدمت المثنی می تواند از داخل کشور اقدامات لازم را انجام دهد. توجه داشته باشید که برای پیگیری صدور المثنی کارت نیازی به دادن وکالت به والدین نیست.

?? مسیر دوم این است که فرد از طریق سفارت و بدون استفاده از وکیل این مراحل کارت پایان خدمت المثنی را انجام دهد. در این حالت مدارک لازم به سفارت تحویل داده می شود و سپس سفارت مراحل ثبت و ارسال مدارک به کشور را انجام می دهد.

در این حالت علاوه بر مدارک لازم برای صدور کارت پایان خدمت المثنی، نیاز است اصل گذرنامه و اصل ویزای اقامت (در صورت وجود) به سفارت تحویل داده شود.

در خصوص کارت پایان خدمت المثنی و صدور آن برای افراد مقیم خارج از کشور باید در نظر داشته باشید که علاوه بر هزینه های رایج گفته شده در بالا، هزینه ارسال اطلاعات و دریافت کارت از متقاضی دریافت می شود.

بنابراین اگر بخواهیم به صورت خلاصه تفاوت صدور کارت پایان خدمت المثنی برای مقیمان خارج از کشور و کسانی که در کشور زندگی می کنند را عنوان کنیم می توان به جدول زیر اشاره کرد:

مراحل و مدارک صدور کارت ایران های مقیم داخل ایرانی های مقیم خارج
عکس بیومتریک * *
ارائه مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی) * *
ارائه پاسپورت و ویزا *
هزینه های عمومی و دولتی * *
هزینه ارسال به خارج از کشور *

این مقاله را حتما بخوانید: خروج از کشور مشمولین

هزینه صدور کارت پایان خدمت المثنی

برای صدور کارت پایان خدمت المثنی لازم است متقاضی هزینه های مختلفی را پرداخت کند. این هزینه شامل تعرفه های مختلفی می شود که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. البته لازم به ذکر است که هزینه های ذکر شده در ادامه ممکن است در زمان مراجعه شما با تغییراتی از جمله افزایش قیمت مواجه شده باشد.

هزینه دریافت شده شامل تعرفه های زیر است:

تعرفه هزینه توضیحات
عکس بیومتریک و احراز هویت 72 هزار تومان این عکس توسط دفاتر پلیس +10 و در همان محل از شما گرفته خواهد شد. همچنین این هزینه شامل استعلام کارت پایان خدمت گم شده یا مخدوش شده توسط اداره پلیس +10 نیز می باشد.
ثبت دولتی 139 هزار تومان این هزینه به خزانه داری کل کشور واریز شده و برای تامین هزینه های صدور کارت المثنی و ثبت در سیستم های دولتی مورد استفاده قرار می گیرد.
دیون دولتی حداقل 50 هزار تومان این تعرفه مربوط به دوین شخص شما به بخش های مختلف دولتی و حکومتی مانند سازمان نظام وظیفه می باشد. در صورتی که بدهی وجود نداشته باشد حداقل هزینه دریافت شده 50 هزار تومان خواهد بود.
ارسال کارت صادر شده به سفارت 109 هزار تومان این هزینه مربوط به ایرانیان مقیم خارج از کشور است و برای ارسال کارت صادر شده به سفارت کشور محل اقامت از متقاضی دریافت می شود.
هزینه دفتر خدمات پلیس +10 30 هزار تومان این هزینه مربوط به خدماتی است که از دفتر خدمات پلیس +10 دریافت می کنید.
هزینه چاپ آگهی مفقودی 150 الی 500 هزار تومان این هزینه مربوط به چاپ آگهی مفقود شدن کارت پایان خدمت است. بسته به نوع و نام روزنامه هزینه مربوط به آن متفاوت خواهد بود.

بنابراین به طور کلی می توان اینگونه گفت که در حال حاضر حداقل هزینه لازم برای صدور کارت المثنی پایان خدمت یا معافیت برای ایرانیان داخل کشور بیش از 400 هزار تومان خواهد شد.

این مقاله را حتما بخوانید: خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت

مشاوره نظام وظیفه